Gietvloer schoonmaken en reinigen: Als u eenmaal een gietvloer heeft laten aanbrengen in uw bedrijf, wilt u deze uiteraard mooi schoon houden. Niet alleen omdat een vieze vloer er niet uitziet, maar de vloer kan ook beschadigen als er vuil op blijft zitten. In deze blog zullen wij een aantal schoonmaakmanieren de revue laten passeren en tenslotte geven we u een aantal tips om uw gietvloer in picobello staat te houden.

Gietvloer schoonmaken – droge reiniging
Het droog reinigen van uw gietvloer is een simpele manier om al het stof en vuil eenvoudig te verwijderen. U kunt hiervoor het beste een Swiffer of iets dergelijks gebruiken. U kunt er natuurlijk ook voor kiezen om de stofzuiger te pakken Het grovere vuil kunt u opvegen met handveger en blik. Wanneer u hiervoor een zachte veger gebruikt hoeft u absoluut niet bang te zijn dat u de vloer beschadigt.

Gietvloer schoonmaken – natte reiniging
Omdat de gietvloer bezit over een hoge poriën dichtheid is deze nat te reinigen. U kunt de vloer nat reinigen door een schoonmaaklap te gebruiken. Het is hierbij niet noodzakelijk om een schoonmaakmiddel te gebruiken, het gebruik van water is al voldoende. Als de vloer wat erger vervuild is kunt u gebruik maken van een vloerreiniger. Als u een groter oppervlakte gietvloer moet behandelen kunt u ook gebruik maken van een schrobmachine. Gebruik hierbij een witte poetspad onder uw machine voor een optimaal resultaat!

Bij hardnekkige vlekken adviseren wij het gebruik van sterkere middelen om het vuil los te maken.U herkent het wel, van die zwarte schoenstrepen op uw vloer. Als ze er sinds kort op gekomen zijn, zijn deze nog simpel te verwijderen met een natte poetsdoek. Als deze strepen echter langer op de vloer zitten, drogen deze strepen in. Daardoor zijn deze strepen lastiger te verwijderen. Maak gebruik van een middel met een sterk loswekende functie is ons advies in deze.

Duurzaam reinigen gietvloer
Gewoonlijk gaat een gietvloer een stuk langer mee dan andere vloeren. Dit wil niet zeggen dat een gietvloer niet slijt. Het spreekt voor zich dat zeker de toplaag van de vloer op termijn kan gaan slijten. Gelukkig is de gietvloer uit verschillende lagen opgebouwd. Alleen de toplaag te vervangen of te vernieuwen is dus zeker mogelijk. Dit gebeurt door de gietvloer op te ruwen en door vervolgens een nieuwe toplaag te plaatsen.

Als uw gietvloer goed onderhouden is (en blijft) zal dit pakweg na tien jaar pas nodig zijn. Kornuyt kan deze behandeling uitvoeren voor u.

Onderhoudstips gietvloer reinigen:
• Om de vloer te beschermen kunt u viltjes plaatsen onder uw meubels.
• Schuif zo min mogelijk met meubels, til deze liever op.
• De gietvloer met een matte afwerklaag blijft het langst mooi.
• Een deurmat doet wonderen om vuil buiten te houden!
• Probeer zo min mogelijk gebruik te maken van een schoonmaakmiddel.

Heeft u verder nog vragen? Surf dan naar https://www.kornuyt.nl of neem contact op via: 0492-534-596